Het perfecte design


Wanneer u uw producten snel wilt verkopen begint alles met het design van uw advertentie. Het perfecte design vergroot de kans op geïnteresseerde kopers en helpt u een goede prijs voor uw producten te krijgen. Hieronder laten wij u zien hoe u met een paar simpele stappen een succesvolle advertentie kunt creëren.


Geen zorgen, het is heel eenvoudig en duurt niet lang! Alles wat u nodig heeft is het informatieblad en digitale foto’s van uw product. Het informatieblad vindt u aan de hand van het typenummer ook gemakkelijk online. Kijk voor een stap-voor-stap uitleg over het aanmaken van een advertentie in onze guide.


Stap 1: de productgegevens


Zorg dat u uw informatieblad bij de hand hebt voor deze stap, dan zal dit vlot verlopen. Het informatieblad van de fabrikant bevat alle productgegevens die u nodig heeft om uw potentiële klanten te informeren. Veel producten zitten al in onze database, dan zijn de meeste gegevens zelfs al voor uw ingevuld. Wij raden u toch aan alle vooraf ingevulde gegevens te controleren, aangezien de specificaties kunnen variëren.


Neem de tijd voor de beschrijving! U maakt uw producten direct een stuk aantrekkelijker met een goede beschrijving. Alhoewel u alle belangrijke specificaties in het formulier invult, kan het geen kwaad hier enkele nog eens te herhalen om geïnteresseerden een goed beeld van het product te bieden. Wees altijd eerlijk en beschrijf eventuele beschadigingen of problemen. Dit maakt uw advertentie een stuk betrouwbaarder en voorkomt ook toekomstige problemen met de koper. Enkele zaken die kopers bijzonder interessant vinden:

  • Wat voor soort product is het? Zijn het monokristallijne, polykristallijne of dunne-filmpanelen? Of een string-omvormer of een micro-omvormer?
  • Is het een gloednieuw product? Nieuw maar met een productiefout? Gebruikt?
  • Is bijvoorbeeld een zonnepaneel als eens gerepareerd en is hiervan documentatie beschikbaar?
  • Heeft het product optische of interne beschadigingen?
  • Hoe zijn de producten verpakt en hoe kunnen ze geleverd worden?
  • Goede tip: stel u voor dat u de koper bent, wat zou u willen weten?

Stap 2: afbeeldingen en het informatieblad


Bij het plaatsen van uw advertentie heeft u de mogelijkheid afbeeldingen, documenten en video’s toe te voegen. Afbeeldingen zijn erg belangrijk voor toekomstige kopers, omdat deze zo kunnen zien wat ze precies kopen. Advertenties met foto’s worden vaker bekeken en opgeslagen dan advertenties zonder foto’s. Lees hier meer over onze fototips.


Informatiebladen stellen de klant in staat te controleren wat er in de advertentie staat en bevatten meestal nog meer (technische) informatie.

Video’s zijn een goede nieuwe manier om klanten te overtuigen. U kunt bijvoorbeeld een informatieve video van de fabrikant toevoegen, een review, of een interview.


Stap 3: we zijn live!


Zorg ervoor dat u snel en gedetailleerd op aanvragen reageert als uw advertentie live is, om uw succesquote te verhogen. Boek een topadvertentie om nog succesvoller te zijn. De kleine prijs brengt uw advertentie naar de startpagina en bovenaan de zoekresultaten op de marktplaats. Gecombineerd met een goede advertentie zorgt dit voor de hoogste conversion rates, en u zal uw producten in no time verkocht hebben!