Hulp & FAQ

Hier vindt u antwoord op bijna alle vragen rondom onze marktplaats.

Veiligheid & omgang met problemen


home   Hoe zorgt SecondSol voor uw veiligheid?

Om ervoor te zorgen dat uw gegevens beschermd zijn, hebben wij alle pagina's die gevoelige informatie bevatten extra beveiligd en versleuteld.

home   Wat u voor uw eigen veligheid kunt doen

Hier vindt u een aantal tips die uw verblijf op het internet minder risicovol maken:

• Meldt u na ieder bezoek af
• Sla geen wachtwoorden op in uw browser
• Kies een veilig wachtwoord dat uit cijfers en letters bestaat. Wijzig uw wachtwoord regelmatig en geef het nooit aan iemand anders
• SecondSol zal u nooit per telefoon of e-mail naar uw wachtwoord vragen. Mocht iemand naar uw wachtwoord vragen, geef dan geen antwoord en neem contact met ons op
• Let erop dat alle openbare informatie bij SecondSol door Google, en dus de rest van het internet, gevonden worden kan
• Wanneer een verkoper voorstelt de transactie niet via SecondSol, maar bijvoorbeeld per e-mail of telefoon, af te ronden, ga hier dan niet op in. Wij kunnen u bij eventuele problemen dan niet ondersteunen en ook is dit tegen de regels van ons platform

home   Meld onenigheid of problemen

Wanneer u bij SeconSol producten koopt of verkoopt, sluit u een contract met de verkoper of koper, niet met SecondSol. Uitzondering hierbij is als u producten direct van SecondSol koopt.

Mocht het tussen uzelf een een derde tot onenigheid komen, raden wij in eerste instantie aan dit zelf te proberen op te lossen.

Begrijpt u alstublieft dat wij ons in principe niet met contractaangelegenheden kunnen bemoeien. Heeft u echter het vermoeden dat het gedrag van uw contractpartner tegen de regels van SecondSol ingaat, neem dan zo snel mogelijk contact op met support@secondsol.de. Wij proberen het probleem dan zo snel mogelijk op te lossen.

home   Hoe kom ik erachter of een verkoper betrouwbaar is?

SecondSol is een marktplaats waar koper en verkoper direct met elkaar handelen. Om kopers te ondersteunen hebben wij een beoordelingsfunctie ingevoerd voor verkopers. Wanneer u voor uw koop de beoordelingen van een verkoper bekijkt, krijgt u een beter idee of de verkoper in kwestie betrouwbaar is of niet. Beoordeel daarom ook na iedere aankoop uw verkoper!

home   Hoe kan ik betalen?

Onder "Mijn account" in uw profiel kunt u bij "Mijn aakopen" de actuele status van uw aankopen bekijken.

Om een artikel te kunnen betalen, moet de verkoop eerst door de verkoper bevestigd worden. Wanneer de verkoop bevestigd is vindt u op de detailpagina de button "Nu betalen". Wanneer u hierop klikt opent zich een nieuw venster met de betaalinformatie van de verkoper. Controleer voordat u betaalt of de bezorgkosten, andere toeslagen of eventuele kortingen in de prijs inbegrepen zijn.

Contacteer de verkoper voor betaling als er nog onduidelijkheden zijn.

Neem contact op met onze klantenservice voor verdere vragen.